Świat Mystica.
Świat gry Mystica to świat magiczny i fascynujący, wypełniony ciekawymi miejscami i interesującymi postaciami. Jest to świat zbudowany jako fantasy, pełen lochów i smoków, magów i rycerzy, elfów i krasnoludów. W takim właśnie otoczeniu będziesz miał okazję stworzyć, prowadzić oraz rozwijać swoją postać, odnosić wspaniałe sukcesy i przeżywać gorzkie porażki.
Świat ten nie jest stały i zdefiniowany raz na zawsze. Powstają wciąż nowe tereny i zaludniają go wciąż nowe postacie. Ty także go współtworzysz - jaki on będzie zależy więc także od ciebie.
W swych podróżach po świecie Mystica przemierzysz wiele krain, lądów i miast. Oto opis niektórych z nich.
Italika - kraina wzorowana na średniowiecznych i renesansowych Włoszech. Pełna bogatych miast, wspaniałych świątyń i klasztorów, ludnych i szczęśliwych wiosek. Pomiędzy miastami ciągną się liczne szlaki handlowe, którymi suną kupieckie karawany. Chroniona od południa przez morze, od północy zaś przez Białe Szczyty. Jest to także kraina spisków i tajnych sprzysiężeń, licznych gildii które toczą między sobą walkę o wpływy oraz książąt tracących trony podczas przewrotów i rewolucji. Mimo tego jest to raczej dobre miejsce dla początkujących graczy, bezpieczne oraz pełne okazji do zarobienia pierwszych pieniędzy oraz zdobycia doświadczenia. Szczególne polecanie jest miasto Adria, gdzie w świątyniach można zdobyć darmowy sprzęt (broń, zbroje) który powinien w zupełności wystarczyć na początek. Oprócz Adrii warto dowiedzieć takie miasta jak: Vallo, Attia oraz Trzy Porty.
Nortia - północna kraina, pełna lodu, śniegu, gór. Część wschodnia zamieszkiwana głównie przez krasnoludy, zasiedlające rozległe, podziemne twierdze. Poza tym istnieją tu osady traperów, polujących na futra dzikich zwierząt, a także faktorie handlowe. Takie polowania są dobry sposobem na znaczny zarobek, jednak poruszanie się w górach nie jest proste, łatwo się zgubić, należy mieć ze sobą zapasy jedzenia i picia a większe zwierzęta (wilki, niedźwiedzie) potrafią być groźne. Sporo graczy wyprawia się do Northi aby zakupić krasnoludzkie tarcze lub broń, słynące z doskonałej jakości. Głównymi miasteczkami są tu Brygge oraz osada handlowa Kantele.
Oksytania - spokojna, skąpana w południowym słońcu kraina, pełna pól, lasów i łąk. Póki co ten fragment gry nie jest zbyt rozbudowany - dostępne jest jedynie jedno miasto (Albi) oraz kilka wiosek. Oksytania jest dobrym miejsce na zbieranie ziół czy spokojne poznawania gry.
Dzikie Miasta - to nazwa licznych osad, założonych po północnej stronie Białych Szczytów, na Wielkim Stepie. Zamieszkują tu głównie banici i uciekinierzy z Italiki czy Oksytani ale też wszelkiej maści awanturnicy oraz ludzie miłujący wolność. Nie ma tu książąt, zamków, podatków i myt. Z drugiej strony granice prawa wyznacza ten, kto akurat jest silniejszy i sprawniejszy w walce.